moduły sprzedażoweZmiana oprogramowania do zarządzania przedsiębiorstwem następowała etapami, kolejno każdy z modułów przechodził znaczące zmiany, które dyktowała potrzeba rynku. Jednak moduł sprzedaż w systemie ERP jest wyjątkowy ze względu na jego specyfikę.Historia systemów sprzedażowych w systemie ERP to początki lat 90. Pierwotnie, programy te były pisane w systemie DOS i służyły wyłącznie do wystawiania dokumentów WZ oraz faktur.

Kolejne usprawnienia systemów sprzedażowych wzięła się oczywiście z zapotrzebowania klienta. Kolejną nowością było wprowadzenie programy „Zamówienia”. Program ten cechował się takimi rozwiązaniami, jak:

  • Kontrolowanie zamówień
  • Automatyczne naliczanie podatku VAT
  • Współpraca z systemami finansowymi
  • Możliwość równoległej pracy w sieci

Kolejnym etapem rozwoju programów sprzedażowych nastąpił wraz z pojawieniem się systemu Windows. Był to niejako przełom w całej informatyce. System Windows wyznaczał nowy trend wizualny oraz funkcjonalny na rynku oprogramowania. Producenci systemów biznesowych prześcigali się w tworzeniu produktów na wzór rozwiązań firmy Microsoft.

Nie sam jednak wygląd programu był najważniejszy, lecz jego funkcjonalność. Kolejne wersje systemów sprzedażowych posiadały coraz to nowsze rozwiązania, usprawnienia oraz rzecz najważniejsza – integrację z innymi modułami. Pojawianie się systemów ERP spowodowało, iż całkowicie inaczej budowano oprogramowanie dla przedsiębiorstw. Wszystko opierało się o modułowo budowę i centralną jednostkę sterowania (moduł ERP). Moduły sprzedażowe umożliwiały wprowadzenie zamówienia bezpośrednio do systemu produkcyjnego, co stwarzało możliwość konfiguracji produktu.